Meervoudige aanmelding activeren als beheerder
Om toegang te krijgen tot je Microsoft 365 diensten en data moet je je aanmelden met je e-mail adres en wachtwoord. Dit kun je verder beveiligen met een extra aanmelding via je telefoon (via bellen, SMS of app). Je stelt dit als volgt in op het beheercentrum:
- Log in met een beheerderaccount op https://portal.office.com
- Ga naar Gebruikers > Actieve gebruikers > menu item ‘Meervoudige verificatie’
- Selecteer de gewenste gebruikers en kies ‘Inschakelen’
- (Bij ‘Service instellingen’ boven in het menu kun je toegestane authenticatiemethodes instellen)
Meervoudige aanmelding instellen als gebruiker
Wanneer meervoudige aanmelding voor je is ingesteld en je je op het Microsoft 365 portaal aanmeld, dan zal gevraagd worden om de extra verificatie in te stellen:
- Ga naar https://portal.office.com en meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord
- Er verschijnt een melding over het instellen van het account: Klik op ‘Nu instellen’
- Geef de wijze van verificatie aan, wij vinden de Mobiele app het prettigst werken, je hoeft dan geen codes in te typen, je telefoon moet wel met internet zijn verbonden om je aan te melden
- Installeer de Authenticator app op je telefoon, klik op Account toevoegen en scan de QR-afbeelding
- Keur de aanmelding goed op je telefoon
- Kopieer het app wachtwoord voor toepassingen als Outlook en Office die geen extra verificatiestap ondersteunen
Vanaf nu zal er na iedere aanmelding met gebruikersnaam en wachtwoord ook nog een verificatie via de mobiele app worden gevraagd:
Let op! Nadat je Multi-factor authenticatie hebt ingesteld zal je ook in Windows, en/of Office en Teams opnieuw moeten aanmelden!