Microsoft 365 gids: Open documenten in Sharepoint in Office in plaats van in de browser
De standaard instelling voor het openen van documenten in Microsoft 365 is dat ze geopend worden in de web browser. Wil je dat je bestanden meteen op je werkstation in Office geopend worden dan kun je dit als beheerder als volgt instellen
Op Sharepoint site collectie niveau:
- Ga in de betreffende Sharepoint site collectie naar de Top Level Site
- Ga naar Site Acties > Site Instellingen
- Ga naar Beheer van de siteverzameling > Onderdelen van de siteverzameling
- Ga naar het kopje ‘Documenten standaard openen in clienttoepassingen’
- Klik op de knop ‘Activeren’
Noot dat bovenstaande instelling nog per documentbibliotheek kan worden overschreven. Als je documenten dus nog steeds openen in de Web Apps, controleer je de instelling van de bibliotheek:
- Ga naar de betreffende documentbibliotheek
- Ga naar het tabblad Bibliotheek > Bibliotheekinstellingen
- Ga naar Geavanceerde Instellingen
- Bij ‘Documenten openen in de browser’ kies je voor ‘Openen in de clienttoepassing’: